В статье использован машинный перевод. Источник
obd2-codes.ru
Уровень важности замены: 3/3
Уровень сложности замены: 3/3Возможные причины
Русский перевод:
Оригинальный (англ):
— Boost pressure sensor harness is open or shorted
— Boost pressure sensor circuit poor electrical connection
— Faulty boost pressure sensor
— Faulty Turbo/Super Charger
— Engine over temperature
— Ignition misfire exceeds the calibrated threshold
— Faulty Knock sensor (KS)
При обнаружении ошибки?
Русский перевод:
Оригинальный (англ):
This diagnostic trouble code (DTC) P0234 will set if the boost pressure sensor signal is above the predicted range.
Возможные симптомы
Русский перевод:
— Горит индикатор неисправности двигателя «Chek Engine» или контрольная лампа «Service Engine Soon»
Оригинальный (англ):
— Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
Описание ошибки № P0234
Русский перевод:
Оригинальный (англ):
The boost pressure sensor responds to pressure changes in the intake manifold. This pressure is created by the turbocharger and changes with accelerator pedal position (APP) and engine speed. The engine control module (ECM) uses this information to assist in diagnosis of the barometric pressure (BARO) sensor and to provide engine overboost protection. The boost pressure sensor has a 5-volt reference circuit, a low reference circuit, and a signal circuit. The engine control module (ECM) supplies 5 volts to the boost pressure sensor on the 5-volt reference 2 circuit, and provides a ground on a low reference circuit. The boost pressure sensor provides a signal to the ECM on a signal circuit relative to the pressure changes. The ECM monitors the boost pressure sensor signal for voltage outside of the normal range. The ECM calculates a predicted value for the boost pressure sensor. The ECM then compares the predicted value to the actual signal.
Нужна помощь?
Комментарии
Всего просмотров этой страницы: 1224. Сегодня: 2
obdcode.ru
клапан N75. пропадает тяга,
VAG Overboost Fault — P0234 — Turbo Repair Step By Step Guide
Чистка геометрии турбины на Ford Mondeo V 1.6d TDCi
How to clean vacuum valve air filter in 1.6 & 2.0D TDCi, HDi engines (Volvo Ford Citroen Peugeot)
Передув Турбины? Автомобиль плохо тянет? Не спешите с заменой!
Как почистить клапан ЕГР
Клапан N75 где находится, как снимать, как разбирать и собирать
Почему пропадает тяга в двигателе с турбиной? Одна из частых причин.
РЕМОНТ ТУРБИНЫ. ЗАМЕНА КАРТРИДЖА СВОИМИ РУКАМИ. ПОЛНЫЙ ВИДЕО-ОТЧЁТ. АНТИ-КРИЗИСНАЯ РУБРИКА!
Байпасный клапан турбины (байпас, blow off, splitter, dump valve)
Также смотрите:
fordport.ru
Уровень важности замены: 3/3
Уровень сложности замены: 3/3Возможные причины
Русский перевод:
Оригинальный (англ):
— Boost pressure sensor harness is open or shorted
— Boost pressure sensor circuit poor electrical connection
— Faulty boost pressure sensor
— Faulty Turbo/Super Charger
— Engine over temperature
— Ignition misfire exceeds the calibrated threshold
— Faulty Knock sensor (KS)
Возможные симптомы
Русский перевод:
— Горит индикатор неисправности двигателя «Chek Engine» или контрольная лампа «Service Engine Soon»
Оригинальный (англ):
— Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
Описание ошибки № P0238
Русский перевод:
Оригинальный (англ):
The boost pressure sensor responds to pressure changes in the intake manifold. This pressure is created by the turbocharger and changes with accelerator pedal position (APP) and engine speed. The engine control module (ECM) uses this information to assist in diagnosis of the barometric pressure (BARO) sensor and to provide engine overboost protection. The boost pressure sensor has a 5-volt reference circuit, a low reference circuit, and a signal circuit. The engine control module (ECM) supplies 5 volts to the boost pressure sensor on the 5-volt reference 2 circuit, and provides a ground on a low reference circuit. The boost pressure sensor provides a signal to the ECM on a signal circuit relative to the pressure changes. The ECM monitors the boost pressure sensor signal for voltage outside of the normal range. The ECM calculates a predicted value for the boost pressure sensor. The ECM then compares the predicted value to the actual signal.
Нужна помощь?
Комментарии
Всего просмотров этой страницы: 1434. Сегодня: 2
obdcode.ru